New City hayatı kolaylaştırıyor

Alışveriş listelerimize girmeyen ama hayatımızı kolaylaştırdığı için hepimizin evinde yerini alan ürünler var. Kullanımı her geçen gün yaygınlaşan bu ürünler fiyatları uygun olduğu için satın alınması ertelenmeden marketlerde görüldüğü an sepete atılıyor.

GULF Group’un markası New City de 280 kalem ürünle marketlere, dolayısıyla tüketiciye ulaşıyor. Hayatımızı kolaylaştıran bu ürünlere sağlıklı, zamanında kavuşmamızı sağlıyor.

12 yıllık bir geçmişe sahip olmasına rağmen bugün sektörde liderliği zorlayan GULF Group’u Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Kapar anlattı.

Her biri farklı sektörlerce üretilmiş yüzlerce ürünle uğraşıyorsunuz. Nasıl bir sistem uyguluyorsunuz?

Marketçilerin tedarik süreçlerinde zorlandığı ürün gruplarını belirli pazarlama stratejisi,  kalite politikası,  doğru ambalajlama şekliyle profesyonel yaklaşımla sağlıyoruz. Marketlerden gelen yoğun talep üzerine bu alana girdik. Bizde farklı sektörlerde üretilmiş 280 kalem ürün mevcut. Hepsi ayrı fabrika, ayrı ambalaj. Marketleri her biriyle ayrı ayrı muhatap olmaktan kurtarıp New City markasıyla muhatap kılıyoruz. Türkiye’de 50’ye yakın bayi ile ulaşmadığımız il kalmadı . 25 ülkeye ihracat yapıyoruz. Ürünlerimizin çoğunluğu yerli. Ayrıca ulusal zincir marketlerle de  çalışıyoruz. Bunlara ulaşmak için de ciddi bir altyapı, doğru pazarlama,  doğru ürün gerekiyor. Bu grupları New City garantisi altında çok sayıda kalite, garanti belgeleriyle sunuyoruz.

Ürün yelpazesine baktığımız zaman herkesin evinde yer alan ama almak için de özellikle markete gidilmeyen ürünler söz konusu. Buna rağmen bu kadar satış gerçekleşmesini neye bağlıyorsunuz?

En büyük özelliğimiz alışveriş listesinde olmayan ürünler. Alışveriş yapanlar, özellikle de kadınlar bizim ürünlerimizi gördüğü an alması. Orada gördüğünde ürünün hayatını nasıl kolaylaştıracağını düşünmesi. Çünkü ürünlerimiz gerçek anlamda hayatı kolaylaştıran ürünler. Kadınlar için en önemli özellik.

Kendi üretiminiz olan ürünler de var mı?

Geçtiğimiz yıldan beri ürünlerin bir bölümünü kendimiz üretmek için yola çıktık. 2 bin metrekare kapalı,  3 bin metrekare açık yerimize geçtik. İç Anadolu’nun en modern kimyasal ürün üretim tesisini kurduk. Biz firma olarak İNOVASYONA çok önem veriyoruz. Kimyasallarda da Türkiye’de ilkleri gerçekleştirme çabasındayız. Spreyli sıvı arap sabunu, bitkisel sentez yağ çözücü, ülkemizde bir ilk olan ankastre temizleyicisi gibi ürünlerle fark yaratmaya çalışıyoruz. İhracata dönük çalışmalarımız söz konusu ve bu alanda çok iyiyiz. Pazarın bizden talep ettiği ürünler var. Ar-Ge departmanımıza önem veriyoruz. Üretim yaparken nitelikli, bize özgü ürünler ortaya koymaya çalışıyoruz. Bizim çıkardığımız ürün hem cebe, hem sağlığa zarar vermemeli. Tüketicinin isteyip ulaşabileceği ürün olmalı. Tamamen doğal olarak ürettiğimiz ürün, piyasada satılanların çok daha altında rakamlarla tüketiciyle buluşuyor. Ama aslında bir ürün endüstriyelleştikçe maliyeti düşüyor. Biz natürel ürün pazarın büyümesini böyle endüstriyelleşmesini arzuluyoruz.

Ürünleriniz arasında en çok rağbet gören hangisi?

Şu anda en çok rağbeti plastik bardak, tabak grubu görüyor. Piyasaya yetiştiremediğimizi rahatça söyleyebilirim. Tüm Türkiye’de sektör lideriyiz. Toplam kategorilerde de öyle. Mevsimsel değişiklikler olsa da insanların yaşam koşullarının, alışkanlıklarının değişmesi bizim ürünlerimizin tüketimini de artırıyor. Bundan 10 yıl önce plastik çatal tabak kullanımına, pet şişe suyu kullanımına baktığımız zaman hepimiz bunu rahatlıkla görebiliriz. Hepimizin alışkanlıkları değişiyor. Hayatımızı kolaylaştıracak her ne varsa çok kolay kabul görüyor.

Daha önce büyük marketlerde yöneticilik yapmanız, böyle bir açığı görüp bu alanda kendi işinizi yapmanızda etkili oldu mu?

Çeşitli büyük holding gruplarında yöneticilik yaptım. Tabi ki edindiğimiz bilgi ve birikimleri kullanmak ciddi olarak işletmemize katkıda sağlıyor. Kısmet oldu 2005 yılında da buraya ortak oldum. 2006 yılından bu yana yönetim kurulu başkanı ve genel müdür olarak görev yapmaktayım. Marketlerde bu alandaki tedarik ciddi anlamda zor. Her bir ürün için ayrı ayrı muhatap işi zorlaştırıyor. Tümünün tek elden yürütülmesi bizce de güzel fikirdi. Ve bu başarıyla sürüyor.

Aktif ticaret hayatınız Gulf Group’la mı başladı?

Aslında ticaret hayatım 9 yaşında simit satmamla başladı. Ben babamdan son harçlığımı 9 yaşında aldım. Pazarda poşet sattım, Kadınlar Pazarı’nda sebze alıp sattım. Okul harçlığımı çıkardım. 13 yaşında, simit satarak kazandığım parayla evimize televizyon almıştım. Babam sıvacıydı ve dar imkanlarla büyüyorduk. Eğitimimi tamamladım. Kısmet oldu buradayım.

Askon’da da aktif olarak görev yapıyorsunuz. Bu çalışmanızdan da bahseder misiniz?

Askon’un kurucularından biriyim. Askon Konya’nın en önemli sivil toplum kuruluşlarından biri. Genç, dinamik bir yapısı var. Sürekli proje üretmek isteyen genç firmalar var. Gelişimini tamamlamamış,  arzusu büyük bir kitleyle çalışmak aynı zamanda büyük sinerji de yaratıyor. Bu sinerjiyle yalnızca Konya sanayisinin değil Konya’nın da temel sorunlarına el atıp çözüm üretme gücünü elde ediyoruz. Askon’un önümüzdeki dönemlerde büyük projelere imza atacağına inanıyorum.

(Çiğdem Kurut) Pusula haber.